Новото Porsche 911 GT3 вдига мощността, бързината и цената

Моделът идва и във версия Touring Package с повече опции за персонализиране

Мартин Дешев,
porsche 911 GT3

Porsche

Porsche представи новото поколение на 911 GT3, като сред феновете ще е познат и като 992.2. Моделът идва навръх 25-тата годишнина на GT3, като за пръв път идва в две версии: агресивна модификация за писта с голямо задно крило и Touring Package версия – по-дискретна, за дълги пътувания и с повече опции за персонализиране.

Новото Porsche GT3 остава само с ДВГ и без никаква електрификация. Двигателят е бил преработен, за да покрива новите емисии, като има множество подобрения. Това включва нови катализатори, филтри, ревизирани глави, нови охладители за маслото, подобрени валове от GT3 RS и др.

Крайният резултат е 4-литров атмосферен, боксерен двигател с шест цилиндъра. Той развива 510 к.с., като е съчетан с 6-степенна механична трансмисия или 7-степенен автоматик. Porsche Казва, че спринтът до 100 км/ч от място е за 3,4 секунди с автоматичната трансмисия и 3,9 секунди с ръчната. Максималната скорост е съответно 311 км/ч и 313 км/ч. Окачването също е вдъхновено от GT3 RS, като споделя някои елементи за по-добро сцепление и охлаждане на спирачките.

Дизайнът на 911 GT3 е обновен, като следва настоящата линия на Porsche. Акцент е аеродинамиката, като има нови форми на задния дифузьор, на пода и спойлера. Колата вече идва с матрични LED фарове, както и опция за допълнителни акценти.

Тя е снабдена с 20-цолови джанти отпред и 21-цолови отзад. Те използват нови, олекотени джанти, които намаляват теглото с над 1,5 кг. Могат да се поръчат и магнезиеви джанти заедно с Weissach пакет. Те пестят 9 кг. Дори и акумулаторът е олекотен с 4 кг. Така, в най-леката си конфигурация, новото 911 GT3 тежи 1420 кг.

В интериора има нови, олекотени спортни седалки. Те са допълнителна опция, като предлагат електрическа регулация, вградена въздушна възглавница, опция за подгрев и др. Може да се махне и омекотяването на подглавника, когато се носи каска. За Touring версията като опция се предлагат активни спортни седалки с 18-степенна настройка. Също Touring версията може да бъде оборудвана и с компактни задни седалки.

Цените на новия модел се покачват осезаемо, което може да се обясни и с огромното търсене. GT3 се превърна в най-желания модел на Porsche от ентусиастите и конкуренцията между тях е голяма. Според данните на Motor1, цените на модела започват от 224 495 долара преди опциите.

коли автомобили Porsche спортни коли